שיטת More for Less
המטרה
השגת ביצועים מיטביים וגמישות גבוהה לשינויים לאורך זמן
השלבים
השיטה מבוססת על שלושה שלבים, באמצעותם יוכל כל מערך שירות או תפעול להגיע לרמת פרודוקטיביות גבוהה, תוך זמן קצר יחסית, ולהמשיך להשתמש בכלי
More for Less עצמאית לאורך זמן, להשגת תוצאות ארוכות טווח:
- שלב 1 - אבחון ממקד – Operations snapshot
- שלב 2 - פתרונות More for Less
- שלב 3 - הטמעת תרבות More for Less
נקודת המבט
מכיוון התוצאה ולא מכיוון המשאבים.
השאלה היא "כיצד אנחנו יכולים לספק ערך ללקוח ולארגון בצורה האפקטיבית ביותר" (ואז להתאים את המשאבים הדרושים) ולא מהכיוון של "כיצד ניתן לקצץ?"
המוטו
"אל תנסה לעשות יותר. נסה לעשות יותר מהדברים המועילים."
הקו המנחה
השיטה מבוססת על עקרון פרטו, המבחין בין עיקר לטפל, ומנחה להתמקדות בכ-20% מהנושאים שאחראים לכ- 80% מהתוצאות.
בארגונים ובמערכי שירות ותפעול מתבצעות פעולות רבות ומתקיימים תהליכים רבים, אך לא כולם אפקטיביים ומשיגים את התוצאות הרצויות, ביחס למשאבים המושקעים. השיטה מסייעת למנהלים להתמקד בכ-20% מהפעולות האפקטיביות ביותר לארגון, שיביאו לכ-80% מהתוצאות הרצויות.
הגישה
יישומית - הוליסטית – אינטגרטיבית. התייחסות לכלל ההיבטים הקשורים ליכולת לחולל מצב של More for Less ולמאפייני הארגון בנקודת הזמן.
הבונוס
הערך המוסף הגדול ביותר של השיטה בהסתכלות לאורך זמן, היא ביצירת דור מנהלים מובילי שינוי, שתרבות More for Less תוטמע אצלם באופן שתהפוך לאחד מכלי הניהול הבסיסיים שלהם.
אופן הביצוע
מקסום הפרודוקטיביות בביצוע פרוייקטי More for Less ע"י שימוש מושכל במשאבים פנימיים של הארגון.